خریدارانی که مدل موی جدیدی را در نظر می گیرند، اکنون می توانند قبل از انتخاب یک مدل مو یا رنگ جدید، مدل های خود را امتحان کنند. برنامه هوش مصنوعی Ulta Beauty، بزرگترین خرده فروش لوازم آرایشی در ایالات متحده، از سلفی برای نمایش پیش نمایش های تقریباً فوری و فوق واقعی از مدل موهای مورد نظر استفاده می کند.
GLAMlab Hair Try On یک تجربه دیجیتالی است که به کاربران امکان میدهد عکس بگیرند، هد شات آپلود کنند یا از یک عکس مدل برای امتحان رنگها و مدلهای مختلف مو استفاده کنند. این تجربه هر روز توسط هزاران کاربر وب و اپلیکیشن موبایل استفاده میشود، این تجربه توسط مدل NVIDIA StyleGAN2 AI ارائه میشود.
آزمایشهای رنگ مو دارای پیوندهایی به محصولات Ulta Beauty هستند تا خریداران بتوانند در زندگی واقعی به ظاهری دست پیدا کنند. این شرکت که بیش از 1400 فروشگاه در سراسر ایالات متحده دارد، دریافت که افرادی که از این ابزار مجازی استفاده می کنند، نسبت به کسانی که از این ابزار مجازی استفاده نمی کنند، احتمال بیشتری برای خرید محصول دارند.
خوان کاردلینو، مدیر بینایی کامپیوتر و نوآوری دیجیتال در Ulta Beauty، گفت: خریداران باید قبل از خرید مدل مو و آرایش خود را امتحان کنند. به عنوان یکی از اولین شرکتهای زیبایی که تسترهای آرایش را در فروشگاهها ادغام کرد، ارائه آزمایشها بخشی از DNA Ulta Beauty است – هم در محیطهای خردهفروشی فیزیکی و هم دیجیتالی.»
اضافه کردن استعداد Ulta Beauty به StyleGAN2
GLAMlab اولین برنامه هوش مصنوعی مولد Ulta Beauty است که توسط تیم نوآوری دیجیتال آن توسعه یافته است.
برای ساخت خط لوله هوش مصنوعی، تیم به StyleGAN2، یک معماری شبکه عصبی مبتنی بر الگو برای شبکههای متخاصم مولد، که به نام GAN نیز شناخته میشود، روی آورد. StyleGAN2 که توسط NVIDIA Research توسعه یافته است، از یادگیری انتقال برای ایجاد تصاویر بی شماری در سبک های مختلف استفاده می کند.
کاردلینو گفت: «StyleGAN2 یکی از محبوبترین مدلها در جامعه فناوری است و از آنجایی که کد منبع برای آزمایش در دسترس بود، انتخاب مناسبی برای برنامه ما بود». در مورد آزمایش مدل مو، ما مجبور شدیم مدل را برای استفاده تجاری مجوز دهیم، آن را دوباره آموزش دهیم و نردههایی در اطراف آن قرار دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که هوش مصنوعی تنها پیکسلهای مربوط به مو را تغییر میدهد – و هیچ ویژگی چهره کاربر را مخدوش نمیکند. “
در وبسایت Ulta Beauty و اپلیکیشن موبایل موجود است، تجربههای مدلدهی و رنگ مو به پردازندههای گرافیکی NVIDIA Tensor Core در فضای ابری برای استنتاج هوش مصنوعی متکی هستند، که حدود 5 ثانیه برای محاسبه سبک اول و حدود 1 ثانیه برای هر یک از استایلهای بعدی طول میکشد. . .
این شرکت در مرحله بعدی قصد دارد تجربیات مجازی را برای دستههای موی اضافی مانند کلاه گیس ترکیب کند و در حال بررسی این است که چگونه تجربیات مجازی مو را میتوان به خدمات آرایش مو در فروشگاه مرتبط کرد.
کاردلینو گفت: «آرایشگرها میتوانند از این ابزار برای نشان دادن به مهمانان ما استفاده کنند که برخی از مدلهای مو در آنها چگونه به نظر میرسند و به آنها اعتماد به نفس بیشتری برای امتحان ظاهر جدید میدهند.»
این تجربیات مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی، علاوه بر ارائه راهی جدید برای تعامل با محصولات Ulta Beauty، به کاربران این فرصت را میدهد تا خلاقیت داشته باشند و امکانات جدیدی را برای سبکهای شخصی خود کشف کنند.
کاردلینو گفت: “مو و آرایش مقوله های سرگرم کننده ای هستند.” آزمایشهای مجازی راهی برای کشف گزینههایی است که ممکن است خارج از منطقه راحتی مشتری باشد، بدون اینکه مجبور به تغییر فیزیکی باشیم.»
ببینید آخرین کار از تحقیقات انویدیا، هر این شرکت شامل صدها دانشمند و مهندس در سرتاسر جهان است و تیمهایی با تمرکز بر موضوعاتی از جمله هوش مصنوعی، گرافیک کامپیوتری، بینایی کامپیوتر، ماشینهای خودران و روباتیک.
منبع: https://blogs.nvidia.com/blog/ulta-beauty-stylegan2/
تحریریه تی 20 بازی